Saturday, October 27, 2007

Scary-Bob Maloofie, the Halloween punpkin head!

(denne posten skrev jeg lørdag 27. oktober, men fikk det travelt med å kle meg ut å lignende, så hadde ikke tid til å vente på internett som var teit)....

Greetings from Montreal! Jeg er lei for stillheten, det er bare så altfor mye som skjer hele tiden, at jeg aldri har tid til noe som helst. I tillegg er det som skjer sjeldent verdt å skrive om! Vel, nå har jeg ihvertfall planer om å skrive litt uansett.

Halloween er en amerikansk "høytid" som feires 31. oktober. Høytiden stammer fra Irland og Stor Britannia, og kom til Amerika med irske og skottske innvandrere på 1900tallet. Det var visstnok i utganskpunktet en Nord Europeisk religiøs høytid, men det er det få spor av i dagens amerikanske feiring. Tradisjonelt sett går barn "trick or treat" eller "knask eller knep" som jeg tror er den vanligste norske oversettelsen, man har kostymefester og ser skrekkfilmer. Et av de viktigste symbolene er det hule gresskaret, med fjes som lyser fra et stearinlys plassert i midten.

Jeg er nå iferd med å oppleve min første Halloween, og jeg må innrømme at jeg er opprømt som en unge på julaften. Jeg har "carvet" gresskar, spist gresskar frø og i kveld skal jeg kle meg ut! Kan livet bli bedre? Mal, Amy og Maya sørget for at jeg fikk ta del i "pumpkin carving" og vi har nå et stort gresskarhode med verdens kuleste fjes stående i stuen. Han har fått navnet "Scary-Bob Maloofie" og begynner å lukte ganske så vondt! Hahah!

scary-bob maloofie, på gamesnight!

3 comments:

Madame PluPlu said...
This comment has been removed by the author.
Madame PluPlu said...

Hej på dej, va härligt att läsa en blog om en nordbo i Montreal! Själv är jag nyinflyttad här från Sverige sedan September och försöker hitta vardagen i nya staden, bor här permanent och träffar bara franska lokala, men kan ingen franska än... Tyvärr studerar jag inte på något universitet eller så, så jag saknar lite nordiska vänner här. Kanske du har några bra tips på vart man kan gå för att träffa folk som inte bara pratar franska och kanske mer internationell blandning? Någon nice bar eller så? Ha det bra!

Begynnere said...

Åååååå
Jeg blir så skikkelig, SKIKKELIg nysgjerring for hva noen skrev som du endte med å fjerne.

Var det meg? Var jeg upassende?

Neineineinei