Friday, August 17, 2007

Jeg er naa en McGillstudent igjen!

Hurra! Jeg er naa tatt opp som utvekslingsstudent ved McGill for et semester til, og ting ser endelig ut til aa falle paa plass! Mariel, en god venninne her, ble tilslutt saa irritert av at ingen gadd aa hjelpe meg at hun troppet opp med meg og forlangte aa snakke med en person som faktisk kunne fikse dette paa rappen! Det fikk hun (jeg hadde bare proevd 3ganger selv liksom), men var paa vei til aa gi opp! Det gjorde jeg heldigvis ikke, og naa ser jeg frem til et semester til her i Montreal. Det er fortsatt ting som maa fikses, men det burde gaa...haaper jeg... Jeg har jo enda ikke studentvisum, og siden Quebec liker aa vaere litt spesielt maa jeg ha to! Det ene faar jeg her i Montreal, forhaapentligvis i loepet av et par uker. Det andre maa jeg til New York for aa faa. Jeg kunne sendt soeknad i posten og faatt det paa grensen, men det kan taa opptil fire uker lenger tid, for hvis jeg tropper opp i NYC kan jeg faa det paa en uke. Jeg elsker NYC saa en uke der er jo strengt tatt ikke aa forakte, det er bare teit at jeg mest sannsynlig blir alene, og i skoleaaret! Menmen... Hvis ingen der hjemme vil komme aa vaere turist i New York med meg da?????

:):)

3 comments:

Kine said...

Så godt å høre at det ordnet seg for deg. Skulle så gjerne kommet en tur til NYC, men nå er jeg så full av reiseangst at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. 3uker og 6 dager til reiser og om 4 uker idag er jeg i Cape Town. Dette går for fort for meg gitt......

Meg said...

lille venn! Det gaar saa fint saa! Vil ikke si det har ordnet seg helt enda, viser seg at det ikke er bare lett aa faa studievisum, men det gaar vaffal i riktig retning! Spoersmaalet er bare, rekker jeg det?!?

Kine said...

Hvis ikke kan du jo bare komme tilbake etter en uke eller så kan du ikke det?